Pražský dopravní podnik zveřejnil svoje priority do roku 2020. Počítá se zavedením mobilního signálu do tunelů metra, což mají stihnout operátoři do konce roku 2019. Ve stanici Muzeum navíc zavede i Wi-Fi, čímž doplní šest stanic, kde se již nyní nachází. Nechybí příslib modernizace stanic včetně jejich okolí ani elektromobilita v pražské MHD.

Dopravní podnik hl. m. Prahy je největším provozovatelem MHD v České republice, a tak od něj očekáváme vysokou kvalitu služeb. V posledních letech se hodně mluví o stavbě linky metra D, což zůstalo jen mluvením, ke kopání nedošlo. V novém dokumentu, který ve čtvrtek DPP vydal, oznamuje termín zahájení výstavby na rok 2020. Dříve se dočkáme vylepšení stávajících linek. Plánuje se rozšíření seznamu bezbariérových stanic, nový vzhled některých vestibulů a opravy stanic, které již nejsou v ideálním stavu. A jak to bude se signálem?

Letos v dubnu DPP dosáhl dohody s českými operátory, kteří by měli na svoje náklady umístit do tunelů kabely pro optimální pokrytí signálem včetně LTE, které nyní není ani ve stanicích. DPP má díky pronájmu inkasovat 120 milionů Kč za deset let provozu. Původně se předpokládal termín zprovoznění do roku 2022, ale podle nových termínů budeme mít signál všude již koncem roku 2019. Začne se letos, a to úsekem Muzeum – Roztyly na lince C. Ten se stane druhým pokrytým úsekem po části linky A Dejvická – Nemocnice Motol.

Dále je na programu zavádění Wi-Fi, která je plánována zejména jako informační systém. V současnosti je k dispozici ve stanicích Florenc B/C, Náměstí Republiky a Smíchovské nádraží, Hlavní nádraží a Pražského povstání. Během podzimu bude pokryta stanice Muzeum, ovšem prozatím to znamená stopku, další Wi-Fi až do dobudování mobilního signálu nebude. Možná je trochu škoda, že celé konektivitě se věnuje pouze předposlední slide a následuje jen obligátní „děkujeme za pozornost“.

Kromě signálu v metru se také podnik zabývá elektromobilitou v rámci projektu tzv. Smart City. Před časem testoval český elektrobus SOR EBN 11, nyní testuje od stejného výrobce typ NS 12 E na lince 109 a trolejbus 30 Tr s bateriemi na lince 58. Ten se nabíjí na části trasy. Ve výhledu je nákup 14 elektrobusů na linku 207 a elektromobilů pro vlastní přepravu. Zatím ale podnik v tomto ohledu zůstává spíše u experimentů a stále nakupuje klasické autobusy SOR NB 12 a NB 18.