Milí sousedé,
posíláme dnes pozdrav z vrcholu Sněžky! Počasí nám úplně nepřeje, tak prosím omluvte horší kvalitu fotografie. Fotograf měl co dělat, aby neuletěl i s telefonem.😄 Nicméně každoroční výšlap na Sněžku a dolů si prostě nemůžeme odpustit ani za fujavice!💪

Jinak nezapomeňme, že je den otců! Skvělá příležitost projevit tatínkům úctu a respekt. Stačí kolikrát jen hezké slovo. A ono je to někdy i víc, než zbytečně drahé dárky nebo podobně…

Nicméně pojďme si projít, co se dělo v uplynulém týdnu.

Hned v brzkých ranních hodinách v pondělí ještě před poradou jsme předali stavební firmě vnitroblok Sulanského – Novomeského. Brzy ráno totiž byla zahájena regenerace vnitrobloku, při které vznikne i hřiště na petanque a hrací koutek se šachovým stolkem. Součástí bude nový mobiliář, konkrétně lavičky a koše. Práce potrvají 25 dní.

Na poradě vedení a radě se řešily moje dvě velké investiční akce, které plánujeme na léto. Komplexní rekonstrukci varny v ZŠ Mendelova a rekonstrukci výdejny jídla v ZŠ Mikulova. Obě zakázky nabraly lehký skluz v přípravě z důvodu koronavirové pandemie. U té prvně jmenované se nám navíc stalo, že nabídková cena vzešlá z veřejné zakázky je vyšší, než jsme očekávali. Při současně napjatém rozpočtu to není vůbec legrace, takže jsme s kolegy mimo jiné řešili, kde na rekonstrukci najít prostředky. U té druhé zase řešíme s kolegy z odboru správy majetku nějaké projektové nejasnosti. Chceme si být před spuštěním realizace jistí, že to vše proběhne v pořádku. S kolegy jsme se dohodli, že obě akce odložíme ještě o jednu radu, kde už definitivně rozhodneme. Rozdělili jsme si s panem starostou několik úkolů, které musíme do příště ještě vyřešit a odpracovat.

Taky jsme na Radě přijali přes 9 milionů z evropských fondů pro různé programy do našich škol a to s cílem zvýšení kvality vzdělávání. Tohle se skutečně povedlo radní Zuzana Ujhelyiová, za což jí patří velký dík! Zvlášť v dnešní napjaté době je každá koruna získaná externě pro náš rozpočet doslova požehnáním!

V úterý ráno jsme měli poradu na zlepšení oběhu dokumentů. Trápí mě, že v tom není jednotný a jednoduchý systém. Některé faktury chodí na úřad, jiné na Jihoměstskou majetkovou, pak obíhají nekonečným kolečkem podpisů mezi jednotlivými úředníky. S panem starostou pracujeme na elektronizaci a zjednodušení celého procesu oběhu dokumentů na úřadě. Z původně jednoduchého úkolu se stává projekt na mnoho měsíců ve spolupráci mezi mnoha odbory, Jihoměstskou majetkovou a našimi dodavateli, ale věřím, že až to dotáhneme, budeme moci jít příkladem jiným obcím v rychlosti a kvalitě odbavování objednávek a faktur. Zrychlí se tím nejen cashflow ale také realizace investičních akcí a oprav.

Pak jsme měli velkou poradu na mém odboru správy majetku. Řešili jsme problémy s přípravou projektů a veřejných soutěží na menší akce a opravy ve školách, které je nutné zrealizovat přes léto. Kvůli koronavirové epidemii se příprava zpozdila a navíc také již nyní vidíme, že patrně nebudeme mít v rozpočtu prostředky všechny zrealizovat. Připravili jsme tedy priority, které budu chtít v radě schválit našimi kolegy a zbylé akce budeme muset odložit. Snažíme se to vymyslet tak, abychom všem ředitelům škol a školek vyšli alespoň částečně vstříc v jejich hlavních požadavcích.

Večer jsme pak měli posezení všech našich příznivců hnutí ANO na Praze 11. Poslední týdny se nám hlásí spousta nových uchazečů o členství, což mě velmi těší. Je zřejmé, že výsledky naší práce jsou vidět, což motivuje další a nové lidi vstupovat do politiky, což je skvělé! Tak jako to už na Jižňáku bývá zvykem, řešili jsme společně hlavně rozvoj. Jak ještě lépe komunikovat a spolupracovat s investory a majiteli rozvojových pozemků, aby tu nestavěli stavby, které nepřinesou současným občanům nic pozitivního. Jedním z hlavních bodů našeho programu byl rozumný rozvoj Jižního Města a to držíme. Nejsme proti veškeré výstavbě jako část opozice, ale každý nový projekt musí především zlepšit život lidí, kteří tu už bydlí. Buďto novým parkem, výsadbou stromů nebo třeba vybudováním nové školky nebo samoobsluhy. Za nás v tomto směru bojují hlavně Tomáš Bříza a Marta Šorfová a nemají to teda vůbec snadné.

Ve středu se mi kompletně změnil plán, protože se ukázalo, že náměstek primátora Petr Hlubuček má pozitivní test na COVID19. Raději jsem zrušil většinu programu a čekal na instrukce hygieny. Petra Hlubučka jsem jako spousta dalších lidí viděl v uplynulém týdnu a rozhodně bych nechtěl být nechtěným dalším roznašečem. Zrušil jsem tedy účast na Kontrolním výboru magistrátu i Prahy 11, které se ten den konaly. Zrušil jsem jednání představenstva Jihoměstské majetkové, a.s. a také jsem nešel na loučení s deváťáky v Zš Campanus. To mě mrzí teda úplně nejvíc, ale věřím, že paní ředitelka Derková mě jistě dobře nahradila!😁

Ve čtvrtek jsem byl hned ráno pro jistotu na testech. Řeknu vám, že když vám prostrčí tu odběrnou tyčinku nosní dírkou až někam hluboko na patro, tak to opravdu není hezký zážitek, ale chci mít jistotu. Za normálních okolností se denně potkávám s desítkami, někdy na hromadných akcích (jako jsou výbory nebo veřejná setkání) i se stovkami lidí a opravdu si nechci vzít na triko, že bych potenciálně mohl někomu ublížit. Doufám, že stejně ohleduplní budou i další kolegové, kteří s náměstkem primátora Petrem Hlubučkem přišli do styku a že si také nechají testy udělat.

Odpoledne mi přišly výsledky a jsem naštěstí NEGATIVNÍ. Takže dál pokračuju v práci. Sešel jsem se ještě s právníky ohledně dalšího dopracování koncepce družstevního bydlení na Praze 11. Řekli jsme si všechny výstupy z poslední pracovní skupiny, kterou jsme měli u nás i za účasti paní doktorky Marvanové a dohodli jsme se na úpravách tisku a dalších krocích. Rád bych měl na podzim již připravený projekt pro prezentaci veřejnosti.

Pak jsme ještě měli vyhodnocovací schůzku k Poradenskému centru pro podnikatele, které jsem prosadil koncem dubna pro naše podnikatele. A mám z toho opravdu radost, máme se čím pochlubit! Celkem proběhlo do dnešního dne 683 hovorů, a přišlo nám zhruba 1800 e-mailů s dotazy. 80% z toho se týkalo živnostníků, zbylých 20% firem. Aktivní pomoc (právní pomoc, osobní setkání nebo pomoc spojená s přípravou a podáním žádostí) proběhla zhruba u 60 % dotázaných. Podpora se nevztahovala asi na 35 % dotázaných (opatření se přímo nedotkla nebo žadatelé neměli nárok). Nejčastěji neměli nárok z důvodu přerušené činnosti nebo z důvodu podnikání na vedlejší činnost (vedle zaměstnání). Primárně jsme se pak setkávali s podnikateli, jejichž činnost nebyla přerušena opatřeními (asi 80 % těch, kterých se omezení nedotkla) a s podnikateli, kteří programům buď nevěřili, nebo je programy nezajímaly z důvodu administrativní zátěže – zde jsme se snažili pomáhat s žádostmi, kontaktovat konkrétně účetní nebo vyhotovit právní stanoviska. Nejžádanější program: Liberační daňové balíčky a podpory pro OSVČ, jinak ale nebyl žádný program, který by výrazněji vynikal oproti ostatním (vyjma „pětadvacítky“). Evidujeme zažádanou podporu ve výši 5 mil. Kč.

Činnost v současné době bude kritická v oblasti následné pomoci pro doložení veškerých administrativních náležitostí a nepříjemných aktivních kontrol vedených ze strany úřadů, které velmi detailně prozkoumávají celé žádosti. Mj. i z tohoto důvodu nabízíme také právní pomoc a aktivně hledáme pomoc i mimo běžné (státní) programy finanční podpory. Více informací o poradnském centru naleznete na webu: https://www.praha11.cz/…/praha-11-otevrela-poradenske-centr…

K večeru jsem pak měl pracovní poradu nad zadáním projektu koncepce bytové politiky na Praze 11. V programovém prohlášení rady jsme se zavázali, že zpracujeme komplexní analýzu a koncepci bytové politiky pro Prahu 11 pro budoucnost. Jak budeme dále nakládat s bytovým fondem a jakým směrem půjdeme. Bohužel kvůli neustálým problémům v aktuálně probíhajících investičních akcích a opravováním Jihoměstské majetkové jsem na to neměl zatím čas. Chci využít teď trošku volného času přes léto, abychom tento projekt (vypracování koncepce) rozjeli. Tenhle týden jsem sepsal s kolegy základní okruhy, příští týden to chci doladit a prezentovat koaličním partnerům. Následně vznikne zadání studie, kterou budeme soutěžit. Pokud máte jakékoli nápady, otázky k bytové politice Jižního Města, budu rád za cokoli, co mi k tomu pošlete.

Ve čtvrtek jsem měl schůzku s projektanty Starochodovské školy. Řešíme úpravu vzduchotechniky, chlazení, topení a elektrointalace. Přístavba základní školy se díky nové koncepci stává po všech stránkách moderní hospodárnou budovou 21. století, která nabízí široké spektrum možností vzdělávání dětí v důstojném a zdravém prostředí. Půjdeme příkladem celé Praze a dost možná i ČR. Do následujícího čísla Klíče pro vás připravuji rozsáhlý článek na toto téma.

Ve čtvrtek jsem pak zašel ještě na chvilku posedět s předsedy našich dvou významných výborů. Se Zuzana Boemová jako předsedkyní výboru pro otevřenou radnici a s Petr Souceka jako předsedou kontrolního výboru. Diskutovali jsme hlavně průběh minulého zastupitelstva a nedostatečnou komunikaci radnice s opozicí. I když se snažíme, máme pořád určité rezervy. Pokusím se komunikaci alespoň za sebe a náš klub ještě zlepšit.

V pátek jsem se pak věnoval hlavně vám. E-maily, zprávy, Messenger, píšete mi toho pořád víc a víc a je to úžasné. Zapojil jsem do odpovídání a hlavně řešení vašich požadavků a dotazů ještě jednoho nového kolegu, tak snad nebudete už na odpovědi čekat delší dobu.

A to je vše. Zítra máme ještě mimořádnou Radu kvůli ledové aréně a několika dalším tiskům, tak se na to jdu ještě připravit. Přeji klidný zbytek neděle a zítra ať máte úspěšný den!

P.S. Jestli vám v týdnu utekla informace o rozklikávacím rozpočtu, tak mrkněte do komentářů. Dávám vám odkaz na článek, je to za mě úplná pecka. To o čem všichni před námi jen mluvili, se kolegům z rady Martinovi Duškovi a starostovi Jirkovi Dohnalovi povedlo udělat za rok a kousek. Praha 11 je díky tomu zcela transparentní a kdokoli si může jednoduše zkontrolovat každou vydanou korunu z peněz veřejných poplatníků.

Autor

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *