Dnes byl slavnostně zahájen na pankrácké pláni geologický průzkum pro stavbu Metra D. Jde o strategickou stavbu Prahy, která se připravuje mnoho desetiletí. Metro D odlehčí ekologicky primárně Praze 4 a 12 od autobusů, uleví přetíženému Metru C a urychlí a zpříjemní cestování desítkám tisíc občanů z celé Jihovýchodní části Prahy. Část geologického průzkumu půjde v budoucnu využít pro samotnou stavbu Metra, takže nepůjde jen o průzkumné vrty za 1,5mld Kč, které by pak byly k ničemu. Hlavní stavba Metra D však zatím není bohužel úplně připravena. Věřím, že tento slavnostní krok současné magistrátní koalice urychlí další přípravné práce na samotné stavbě, že tím vznikne větší tlak na zahájení samotné stavby Metra D. Upřímně v tomto držím panu náměstku Adam Scheinherr, generálnímu řediteli Dopravního podniku Witowski palce. Tuto stavbu Praha potřebuje jako sůl! 👍
A tedy nemůžu si odpustit zmínit ambiciózní komentář náměstka pro dopravu Adama Scheinherra, který ve svém projevu pronesl deklaraci, že do 9ti let ode dneška se Metrem D svezeme. Přál bych si to, opravdu moc. Ale obávám se, že to je nereálné při stavu současné připravenosti celé stavby. Tak uvidíme v roce 2028 😃
Koalice dnes dokončila proces, na kterém jsme pracovali s Adrianou Krnáčovou 4 roky. Po mnoha letech vyjednávání a plánování začala výstavba čtvrté trasy pražského metra. Práce by měly být dokončeny přibližně za osm let a stát budou okolo 70 miliard korun. “Jsme rádi, že se konečně vše rozjede. Celý projekt byla dlouhá cesta a dobrá práce všech zúčastněných. Od návrhu projektu po schvalování až k realizaci je opravdu doba, která zabere několik let a už dávno před Adrianou Krnáčovou. Takže celá záležitost je výsledkem několika vlád,” vysvětluje Ondřej Prokop, zastupitel hl. m. Prahy
A co trasa D přinese?
Trasa metra D je strategická stavba Prahy, která se připravuje mnoho desetiletí. Metro D odlehčí ekologicky primárně Praze 4 a 12 od autobusů, uleví přetíženému Metru C a urychlí a zpříjemní cestování desítkám tisíc občanů z celé Jihovýchodní části Prahy. Část geologického průzkumu půjde v budoucnu využít pro samotnou stavbu Metra, takže nepůjde jen o průzkumné vrty za 1,5mld Kč, které by pak byly k ničemu.
“Věřím, že tento slavnostní krok současné magistrátní koalice urychlí další přípravné práce na samotné stavbě, že tím vznikne větší tlak na zahájení samotné stavby Metra D. Upřímně v to doufám držím. Tuto stavbu Praha potřebuje jako sůl. Jak realizace pokračuje budeme z opozice bedlivě sledovat, ” dodává Ondřej Prokop, zastupitel hl. m. Prahy