V uplynulém roce nebo dvou jsem byl zvyklý spíše kritizovat to, jak věci nefungují, jak se dělají účelové zakázky a jak se u nás na Praze 11 tuneluje. Osobně jsem měl velký strach z momentu, kdy se začneme na radnici fungovat a kdy se budeme muset „vypořádat“ s úředníky, které jsme viděli asi i kvůli mediálně špatnému světlu jako líné bytosti, které díky nekonečné byrokracii skoro nic nedělají a nestíhají. O to větší překvapení je pro mě prvních 14 dnů v úřadě!

Za poslední týden jsem řešil několik odlišných problémů a kauz. Od drobných problémů našich voličů a sympatizantů například v jejich bytové situaci nebo táhnoucích se žádoucí o pronájem nebytových prostor až po opravdu složité záležitosti jako je ubytovna Sandra. Pro zajímavost část smluv a agendy kolem ubytovny Sandra tvoří takový štos papírů, že za nimi radní ani není vidět 🙂

Byl jsem opravdu mile překvapen jak rychlostí komunikace úřadu, kdy reakční doba na e-mail nebo požadavek na dodání konkrétních podkladů či smluv byla v rámci minut, maximálně hodin, tak i formou a obsáhlostí informací k jednotlivým případům. Řešil jsem například na první pohled křivdu MČ, kdy odebírá sociální bydlení matce samoživitelce se dvěma dětmi, která si našemu hnutí stěžovala. Během pár hodin mi odpovědné úřednice připravily vyčerpávající materiály, kde byla situace podrobně zdokumentovaná a ukázalo se, že to celé je úplně jinak a že úřad skutečně postupuje správně tak jak má. I když byl úřad v právu a nájemce zásadně pochybil našli jsme společně s úředníky během pár hodin možnosti jak dotyčné pomoci.

Tu samou zkušenost jsem měl s právním odborem a odborem informatiky. Věčnému pochybovači vyvstává otázka, zda to je nadstandardní přístup a zvýšené pracovní nasazení před novým vedením nebo zda je toto pracovní nasazení dlouhodobým standardem. To ukáže čas…

Protože i z podnikání dobře vím, že se opravdu málokdy za něco chválí a častěji se jen řeší problémy a nepříjemnosti, rád bych práci úřadu za jeho první týdny, kdy jsem u toho byl opravdu pochválil! Jen tak dál!